Τι πρέπει να γνωρίζουν οι κρεατοφάγοι;

eatmeat2ο Μέρος

  • Οι ειδικοί είναι πεπεισμένοι ότι τα επεξεργασμένα κρέατα προκαλούν καρκίνο;

Ναι. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι η ισχυρότερη απόδειξη έδειξε την αιτιώδη σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης των εν λόγω κρεάτων και τον κίνδυνο του καρκίνου. Αυτή η σύνδεση είναι απίθανο να είναι αποτέλεσμα τύχης, προκατάληψης ή άλλων παραγόντων σύγχυσης, είπαν.

  • Αυτό σημαίνει πως η κατανάλωση βοδινού κρέατος jerky είναι τόσο επικίνδυνη όσο και το κάπνισμα;

Όχι. Οι ερευνητές του Π.Ο.Υ. δεν είπαν ότι και τα δύο είναι εξίσου βλαβερά-μόνο ότι τα αποδεικτικά στοιχεία που φανερώνουν αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ενός είναι εξίσου σημαντικά.

 

Το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο σημείωσε ότι σε σύγκριση με ανθρώπους που δεν τρώνε κρέας με εκείνους που τρώνε είναι περίπου διπλάσιες οι πιθανότητες να εκδηλώσουν καρκίνο. Για λόγους σύγκρισης, οι καπνιστές είναι 20 φορές πιο πιθανόν να διαγνωστούν με καρκίνο από τους μη καπνιστές.

 

  • Τι γίνεται με το κόκκινο κρέας;

Η αιτιώδης σύνδεση μεταξύ μαγειρεμένου κόκκινου κρέατος και του καρκίνου είναι ελαφρώς λιγότερο ισχυρή, είπε η ομάδα έρευνας. Γι’ αυτό και ορίζεται ως «πιθανόν καρκινογόνο». Από 15 αυστηρές μελέτες εξετάζοντας την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος και του καρκίνου του παχέος εντέρου, 7 βρήκαν θετική συσχέτιση μεταξύ των δύο. Αυτό αφήνει περιθώρια για την πιθανότητα μελλοντικές μελέτες να μπορούν είτε να ενισχύσουν ή να αποδυναμώσουν αυτήν την σύνδεση.

  • Γιατί είναι τόσο σίγουροι;

Και με το κόκκινο κρέας και με το επεξεργασμένο κρέας, η ομάδα παρατήρησε μία σχέση «δόσης-απόκρισης»: όσο περισσότερο κάποιος τρώει, τόσο περισσότερο αυξάνεται ο κίνδυνος για καρκίνο. Για κάθε 50 γρ. επεξεργασμένου κρέατος που καταναλώνονται ανά ημέρα, ο κίνδυνος καρκίνου του παχέος εντέρου αυξάνεται κατά 18%. Επίσης, για κάθε 100 γρ. κόκκινου κρέατος που καταναλώνονται ανά ημέρα, ο κίνδυνος καρκίνου του παχέος εντέρου αυξάνεται κατά 17% σύμφωνα με την έκθεση LancetOncology. Ακόμα, θα υπάρχει συνεχής συζήτηση για την σοφία της λήψης τέτοιων σαρωτικών συμπερασμάτων βάσει επιδημιολογικών μελετών και μόνο. Αλλά αυτά τα ίδια τα είδη μελετών οδήγησαν ειδικούς να συμπεράνουν ότι το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο του πνεύμονα και ότι τα τρανς λιπαρά προκαλούν καρδιαγγειακά νοσήματα, δήλωσε ο Δρ. Ε. Chavarro, καθηγητής της διατροφής και επιδημιολογίας του πανεπιστημίου του Harvardστη Σχολή Δημόσιας Υγείας Chan.

  • Όλα τα είδη του κόκκινου κρέατος είναι εξίσου βλαβερά;

Είναι δύσκολο να ειπωθεί. Οι επιστήμονες δεν κάνουν καμία διάκριση μεταξύ των διαφόρων τύπων κόκκινου κρέατος. Παρακολουθώντας ακριβώς τι τρώνε οι άνθρωποι είναι εμφανώς δύσκολη επιχείρηση, έτσι η ομάδα του Π.Ο.Υ. χρησιμοποίησε έναν εκτενή ορισμό. Τούτου λεχθέντος, τα περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία στην επιστημονική επανεξέταση ήρθε από τον βιομηχανοποιημένο κόσμο-τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Αυστραλία και την Ιαπωνία-όπου το βοδινό κρέας, το χοιρινό και το αρνίσιο αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του κρέατος που καταναλώνεται.

  • Αυτή η έκθεση πραγματικά θα πείσει τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν μπέικον, τυλιγμένα χοτ –ντογκς και φιλέ μινιόν;

Με τον καιρό, ίσως, αλλά οι δημόσιες αρχές υγείας έχουν σίγουρα την εργασία τους ώστε να γίνει αυτό. Οποιοσδήποτε παρακολουθεί τηλεόραση μπορεί να δει ότι το τσίζμπεργκερ (cheeseburger)- μπέικον (bacon) έχει γίνει ένα ισχυρό σύμβολο του δικαιώματος των Αμερικανών να τρώνε ό,τι θέλουν, όταν το θέλουν, ανεξάρτητα από τις συνέπειες.

«Όταν είμαστε πεινασμένοι, λίγοι από εμάς είναι ικανοί να ασκήσουν το είδος του “γνωστικού ελέγχου” που θα μας επιτρέψει να ακολουθήσουμε τις συμβουλές του Π.Ο.Υ.», δήλωσε ο DavidJust, ένας κοινωνιολόγος-οικονομολόγος στο πανεπιστήμιο του Cornell, που μελετά το πώς οι άνθρωποι αποφασίζουν τι να φάνε. Υπάρχει, επίσης, το γεγονός ότι επεξεργασμένο και μαγειρεμένο κόκκινο κρέας μπορεί να είναι πολύ φθηνότερο από ότι πιο υγιεινές επιλογές, όπως τα ψάρια. «Έχουμε καταλήξει να είμαστε πολύ λιγότερο πρόθυμοι να απαντήσουμε σε αυτό το είδος των πληροφοριών αν είμαστε προσκολλημένοι σε ένα τρόφιμο, όπως τα κόκκινα ή επεξεργασμένα κρέατα», είπε ο Just.

  • Υπάρχουν τρόποι να αντισταθμιστούν οι επιπτώσεις του ως κρεατοφάγος;

Η βασική συμβουλή από τους ειδικούς είναι να τρώμε λιγότερο κόκκινο κρέας και να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων. Το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο, για παράδειγμα, έχει μακρά συμβουλεύσει τους ανθρώπους να τρώνε όχι περισσότερο από 18 ουγγιές του κόκκινου κρέατος την εβδομάδα και να σταματήσουν το επεξεργασμένο κρέας συνολικά.

Κάτι τέτοιο θα μείωνε την έκθεση κάποιου με τις ενώσεις Ν-νιτρόζο και τους πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες ή PAH (polycyclicaromatichydrocarbons) που προκύπτουν από την επεξεργασία των κρεάτων. Επίσης, θα μειώσει τις ετεροκυκλικές αρωματικές αμίνες και PAHs που σχηματίζονται όταν το κόκκινο κρέας μαγειρεύεται σε υψηλές θερμοκρασίες. Σε διάφορους βαθμούς, αυτές οι χημικές ουσίες έχουν δειχθεί ότι παρακινούν την πρόκληση καρκίνου-γενετικών μεταλλάξεων στο παχύ έντερο. Και οι τρεις μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος αυξάνει τα επίπεδα οξειδωτικού στρες, ένας παράγοντας που συμβάλλει στη γενετική αστάθεια.

  • Μπορώ να μειώσω το κίνδυνο καρκίνου τρώγοντας κρέας το οποίο εκτράφηκε με βιολογικό τρόπο;

Όχι. Η επιτροπή δεν άφησε κανέναν λόγο ως συμπέρασμα ότι τα τρόφιμα χωρίς προσθήκη ορμονών ή αντιβιοτικών θα γίνουν ασφαλέστερα αλλάζοντας τη βιοχημεία τους.

  • Τι πρέπει να τρώω αντί για αυτό;

Έχοντας λιγότερο κρέας στο πιάτο σας μπορεί να ανοίξει χώρο για λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια-τα οποία μειώνουν τα κορεσμένα λιπαρά, αυξάνουν τις φυτικές ίνες και παρέχουν αντιοξειδωτικές βιταμίνες. «Η ίνα μεταφέρει οποιαδήποτε τροφή με τοξίνες στο πεπτικό σύστημα πιο γρήγορα, αλλά και λαμβάνει μερικά ιχνοστοιχεία», είπε η Δρ. MarleenMayers, μία ογκολόγος στο κέντρο καρκίνου Parlmutterτου πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. «Αυτό μπορεί να βοηθήσει να αναιρεθούν ορισμένες από τις ζημιές που προκλήθηκαν από την κατανάλωση πάρα πολύ κρέατος», συμπλήρωσε.

 

ΠΗΓΗ:http://www.latimes.com/science/la-sci-meat-dangers-20151027-story.html