Διατροφή Vegan

Η διατροφή Veganδεν είναι μία απλή χορτοφαγική διατροφή αλλά περιέχει μέσα της κανόνες και ηθική που βασίζεται στο σεβασμό και στη προστασία όλων των ζωντανών οργανισμών. Συγκεκριμένα αφορά τον αγώνα να σωθούν όλα τα ζωντανά όντα από τη βαναυσότητα και την κακοποιήση που υπόκεινται τόσους αιώνες. Η λογική των χορτοφάγων Veganείναι απλή.

Μήν κάνεις στα άλλα είδη,
αυτό που δέν θα ήθελες να σου κάνουν εσένα
. 

Βασικοί Κανόνες Διατροφής Βίγκαν(Vegan)

-      Πλήρης αποχή από κρέατα και τα παράγωγα τους.

-      Όχι γαλακτοκομικά.

-      Ούτε μέλι, ούτε αυγά και ούτε οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο που περιέχει αυτά ή άλλα ζωικά προϊόντα.

-      Κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, όσπριων, ξηρών καρπών, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως.

Είναι υγιεινή η βίγκαν (Vegan) διατροφή;

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι οι βίγκαν απολαμβάνουν ίδια ή καλύτερη υγεία και από τους απλούς χορτοφάγους και τους κρεατοφάγους. Η επίσημη θέση της American Dietetic Association είναι ότι η βίγκαν διατροφή είναι κατάλληλη για όλα τα στάδια της ζωής, αρκεί φυσικά να είναι ισορροπημένη και να περιλαμβάνει ποικιλία τροφών. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος τρώει συνεχώς τηγανιτές πατάτες ή άσπρο ρύζι είναι βέβαιο ότι δεν θα αποκομίσει τα οφέλη της βίγκαν διατροφής.

Μπορεί κάποιος να γίνει αμέσως βίγκαν ή πρέπει να το κάνει σταδιακά;

Αυτό είναι καθαρά ατομική υπόθεση. Άλλοι κόβουν όλα τα ζωικά τρόφιμα «μαχαίρι», ενώ άλλοι φτάνουν εκεί περνώντας από το στάδιο του απλού χορτοφάγου (vegetarian). Και όσο πιο πολύ εμβαθύνει κάποιος στον αντίκτυπο της κρεατοφαγίας στα ζώα τόσο πιο πολύ νιώθει να πηγάζει από μέσα του η αναγκαιότητα να ξεκόψει το συντομότερο από αυτήν. Το πιο σημαντικό είναι ότι κάποιος που κάνει έστω και ένα βήμα, οσοδήποτε μικρό, στην αποφυγή των ζωικών προϊόντων, βοηθά στον περιορισμό της κακοποίησης των ζώων.