Μπανάνα

Η μπανάνα όντας ένα φρούτο τροπικό περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως κάλιο, σίδηρο, βιταμίνη Β6 και φολικό οξύ,  που είναι απαραίτητα στον ανθρώπινο οργανισμό. Οι περισσότεροι που προσέχουν το βάρος τους, παρόλο που η μπανάνα έχει μόνο 95 θερμίδες,  θεωρούν εσφαλμένα πως είναι παχυντική και έτσι αποφεύγουν να την τρώνε.

Το άμυλο της μπανάνας δεν χωνεύεται εύκολα και γι’ αυτό θα πρέπει να τρώγεται μόνο όταν είναι ώριμη, όταν δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος του αμύλου έχει μετατραπεί σε σάκχαρα και αυτό ξεχωρίζεται όταν η φλούδα της έχει καφέ κηλίδες. Επίσης όταν η μπανάνα καταναλώνεται ώριμη, καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα και τη διάρροια, ενώ βοηθά στην αποβολή της χοληστερόλης από τον οργανισμό.

Επιπλέον, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα της σε κάλιο, η μπανάνα προλαμβάνει τις κράμπες, βοηθά στην καλύτερη λειτουργία των νευρώνων του εγκεφάλου με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και είναι ιδανικό σνακ για όσους κάνουν απαιτητικά αθλήματα. Δύο ακόμη πλεονεκτήματα της είναι πως βοηθά τις γυναίκες με προεμμηνορροϊκό σύνδρομο και ελαχιστοποιείται η ψυχική και οργανική εξάρτηση του οργανισμού από τη νικοτίνη.

Τέλος, η μπανάνα απελευθερώνει ένα αμινοξύ, την τρυπτοφάνη η οποία στον οργανισμό μετατρέπεται στην ουσία σεροτονίνη, επηρεάζοντας θετικά το συναίσθημα και δημιουργώντας την αίσθηση της ευτυχίας.

Συνοπτικά τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού που ευεργετεί είναι το πεπτικό, το νευρικό και το αναπαραγωγικό σύστημα καθώς και την καρδιά και το κυκλοφορικό.