Πατάτες

Οι πατάτες, μία τροφή πολύ συνηθισμένη στα πιάτα μας, έχει μία μεγάλη διατροφική αξία καθώς περιέχει φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C και άλλα χρήσιμα μέταλλα. Ακόμη πιο σημαντικές γίνονται οι πατάτες όταν ψήνονται ολόκληρες αφού πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως το κάλιο, βρίσκονται στη φλούδα τους.

Για πολλά χρόνια, οι γιατροί απέκλειαν τις πατάτες από το μενού της διατροφής κάποιου που ήθελε να χάσει βάρος, αλλά σε αντίθεση με την κοινή αντίληψη, είναι τροφή κατάλληλη για δίαιτα. Προφανώς πολύ καθοριστικό ρόλο παίζει ο τρόπος που θα μαγειρευτούν. Για παράδειγμα όταν τις βράζουμε με κρέας θα έχει πολύ λιγότερο λίπος από αυτές που θα τηγανιστούν.

Φυσικά στην πλήρη διατροφική της αξία παίζει ρόλο και από ποια ποικιλία και τι είδους έδαφος έχει καλλιεργηθεί .

Επίσης εξίσου ενδιαφέρον είναι ότι οι πατάτες είναι η καλύτερη πηγή ενέργειας και πρωτεΐνης από κάθε άλλη φυτική τροφή και είναι ιδανική τροφή για παιδιά, ασθενείς και χορτοφάγους.

ΘΕΤΙΚΑ:

  • Ευεργετικές για τα πεπτικά προβλήματα, τη χρόνια κόπωση και την αναιμία.
  • Τρώγονται καλύτερα ψημένες με τη φλούδα, στον ατμό, ή βρασμένες με λίγο νερό.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ:

  • Οι χτυπημένες, πράσινες πατάτες και όσες έχουν φύτρα περιέχουν μία τοξική ουσία, τη σολανίνη, η οποία μπορεί να προκαλέσει αδιαθεσία, ενώ σε μεγαλύτερες ποσότητες μέχρι και θάνατο.

ΥΠΕΡΤΡΟΦΗ

Πολύ συχνά οι βοτανοθεραπευτές χρησιμοποιούν το χυμό ωμής πατάτας ως αποτελεσματικό φάρμακο για τα στομαχικά έλκη και την οστεοαρθρίτιδα. Η συνταγή είναι απλή. Πίνετε μισό ποτήρι του κρασιού χυμό, τέσσερις φορές τη μέρα, για ένα μήνα. Δεν έχει ωραία γεύση αλλά μπορείτε να την εξουδετερώσετε ανακατεύοντας τον με χυμό μήλου και καρότου ή και μέλι. Εναλλακτικά, μετά το μαγείρεμα μπορείτε να προσθέσετε το χυμό σε οποιαδήποτε σούπα πριν την φάτε.

Τέλος τα συστήματα που ευεργετούν οι πατάτες είναι το πεπτικό σύστημα, την καρδιά και το κυκλοφορικό, το νευρικό σύστημα και τέλος τα οστά και τους μύες.